Projekty tříd nejen 2. stupně

6.C

Vážení rodiče a milí žáci,

s radostí vám představujeme projekty, na kterých budou naše třídy pracovat v průběhu tohoto školního roku. Každá třída si vybrala téma, které je nejen zajímavé, ale také přínosné pro jejich osobní rozvoj a vzdělání. Naše projekty jsou navrženy tak, aby podporovaly kreativitu, týmovou spolupráci, praktické dovednosti a hlubší porozumění různým oblastem života a vědy. Věříme, že tyto projekty přinesou mnoho nových poznatků, zážitků a radosti z učení.

5. B - Za zvířaty kolem světa

Obsah: V letošním roce se třída 5. B bude zaobírat zvířaty. Budeme zkoumat jejich vzhled, potravu, životní prostředí, ale také co jim komplikuje život a jak za to může člověk. A co se s tím dá dělat? Začínáme želvami v září.

6. A - Jak naše tělo reaguje na sport?

Téma: Měření srdeční frekvence před, během a po fyzické aktivitě. Děti budou zkoumat, jak se jejich srdeční frekvence mění v závislosti na různých typech cvičení a intenzitě zátěže.

6. B - Poznáváme 2. stupeň

Obsah: Zahájení projektu už proběhlo tak, že někteří zástupci provedli po třídních schůzkách rodiče po odborných učebnách. V dalších fázích budeme poznávat             2. stupeň po všech možných stránkách a všemi možnými způsoby. Práci pak na závěr zkusíme odprezentovat rodičům.

6. C - Pojďme si hrát, ve školce nás čeká malý kamarád

Obsah: Třídní projekt 6. C je zaměřen na rozvíjení kamarádských vztahů dětí dvou různých věkových skupin. Žáci 6. C a žáci z MŠ Klíček (oddělení Kvíteček) se budou v průběhu školního roku pravidelně navštěvovat a podnikat nejrůznější aktivity. Čeká nás společná práce na zahradě, vyrábění draků, vánoční zpívání, společné procházky a zajímavé ukázky školních hodin. Nejvíc se těšíme na nová přátelství, která při tom všem určitě vzniknou. Jednou možná 9.C přivítá své dlouholeté kamarády v 1. třídě.

7. A - Efektivní likvidace plastového odpadu ve třídě

Fáze projektu:

  • Hmotnost odpadu: Kolik odpadu bylo nasbíráno a zváženo.
  • Typy plastů: Jaké druhy plastů byly tříděny (rozložitelné, kompostovatelné) a v jakém množství.
  • Účinnost třídění: Jak dobře žáci třídili odpad (množství správně a špatně vytříděného odpadu).
  • Zpětná vazba žáků: Jak žáci hodnotí projekt a co se naučili.
  • Dopad na životní prostředí: Jaký vliv měl projekt na snížení plastového odpadu ve třídě, škole, rodinách.

7. B - Školní časopis

Obsah: Žáci 7. B se pokusí vydávat školní časopis. Každý měsíc se pokusí zachytit nejdůležitější akce, projekty, aktivity v hodinách i mimo výuku. Časopis doplní o hádanky, rozhovory, kalendář akcí na další měsíc a fotografie. Název je zatím v jednání. Rozsah bude 4 stránky formátu A5.

7. C - Virtuální muzea

Cílem je:

  • Kreativně prezentovat informace a dovednosti z oblastí, které žáky zajímají.
  • Žáci jsou rozděleni do tříčlenných týmů.
  • Každý tým si vybere hlavní téma svého muzea: historie, umění, příroda, věda, technologie, sport.
  • Žáci v týmech se stávají kurátory: vybírají si podtéma svého muzea, za které jsou zodpovědní.
  • Shromažďují informace, obrázky, videa, artefakty, které budou součástí expozice. Využívají knihy, internet, dokumenty, rozhovory s odborníky, je-li to možné, vytváří si vlastní kresby nebo fotografie. Vše ukládají na společný PADLET (společná virtuální nástěnka).
  • Žáci si vyberou, v jaké platformě své digitální muzeum vytvoří: jednoduchá webová stránka, PowerPoint, Google Slides.
  • Své práce prezentují před žáky třídy, rodiči, na webové stránce školy.
  •  

8. A - Speciální mezinárodní dny

Obsah: Celým školním rokem se budou prolínat speciální mezinárodní dny. V říjnu nás čeká Světový den pošty - napíšeme dopis a pošleme, uděláme si prohlídku a výstavu poštovních známek, seznámíme se s historií pošty a pokud to bude možné, půjdeme na exkurzi na poštu. V listopadu nás čeká Světový den pozdravů - jak zdravíme v různých světových jazycích, vytvoření nástěnky, výtvarné ztvárnění.

8. B - Zvířata

Obsah: Téma zvířata si vybraly a odhlasovaly děti samy. Chtěli bychom se podívat na chov různých skupin živočichů, podívat se na výhody a nevýhody chovu z pohledu nejen chovatelů, ale i jejich svěřenců. Na oplátku bychom rádi nabídli pomoc. Těšíme se na canisterapeutické psy, koňskou farmu, policejního psovoda se svým psem, psí útulek, naše vlastní mazlíčky i ZOO.

8. C - Voda

Obsah: Náš celoroční projekt bude zaměřený na tekutiny a jejich význam v našem životě. Budeme zkoumat různé aspekty vody, její využití, ochranu a význam pro životní prostředí.

9. A - Komiks

Obsah: Třída 9. A se rozhodla v letošním projektu využít svou kreativitu a v následujících měsících vám bude prezentovat svůj vlastní komiks. Scénář už mají napsaný, a nyní výtvarný tým tvrdě pracuje na grafickém zpracování.

9. B - No stress

Obsah: Projekt je zaměřený na fyzické a psychické zdraví, zdravý životní styl, výživu a psychické zdraví.

9. C - Chov slepic (10 měsíců)

Obsah: Žáci se naučí základy chovu slepic, získají praktické dovednosti z oblasti péče o zvířata a zodpovědnost za jejich správu. Budou sledovat, jak slepice rostou, jaké potřeby mají a jak se zajišťuje jejich zdraví, krmení a produkce vajec.

 

 

Fotogalerie

5.B mapa

 5.B mapa

5.B

 5.B

7.B

 7.B

7.C

 7.C

8.C

 8.C

9.B

 9.B

 
Vloženo: 23. 09. 2024       Stránka: Novinky

Dějepisná exkurze 9. ročníku do Osvětimi

Ve středu 9. října se naši žáci devátých tříd v doprovodu čtyř vyučujících vydali na dlouho plánovanou návštěvu areálu koncentračního tábora Auschwitz a Birkenau v polské Osvětimi. Dlouhou cestu autobusem za hranice republiky vystřídalo procházení se areálem s těžkou historickou stopou ve světových dějinách. Přičemž v ulicích a budovách tábora jsme vyslechli z úst našich průvodkyň spoustu detailů a děsivě silných lidských příběhů.

22. 10. 2024   Novinky   Více zde

Besedy s Městskou policií Hranice

Primární prevence

06. 10. 2024   Novinky   Více zde

OFICIÁLNÍ NÁZEV:

Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko,
příspěvková organizace 

Adresa:
Struhlovsko 1795,
753 01 Hranice,
IČ: 14618575
Kde nás najdete:
Loc: 49°33'8.38"N, 17°43'40.258"E

KONTAKTY:

Tel.: + 420 581 650 166
Identifikátor datové schránky: nevmmq6
E-mail: skola(zavináč)zsstruhlovsko(tečka)cz

Ředitel školy
Mgr. Radomír Macháň, tel.: 581 650 151

Další­ kontakty:
Školní jídelna při ZŠ, tel.: 581 650 155
Mateřská škola,  tel.: 581 650 165

MAPA:

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání
Ať s míčem, knihou nebo kružítkem - příležitost u nás dáme všem.

DOPLŇKOVÁ ČINNOST:

Pořádání odborných kurzů, školení
a jiných vzdělávacích akcí včetně lektorské činnosti

REALITNÍ ČINNOST:

Pronájem a půjčování věcí movitých
Hostinská činnost (stravování cizích strávníků)

loga-partneri
PPUC
Výuka přírodních věd nově
Spolu a lépe
SFŽP ČR
MŽP ČR
Poznej a chraň
Pokusné ověřování
ERASMUS+
OPVK
Doučování žáků škol
Rozvoj digitálních kompetencí pedagogů
IKAPOK II
IKAP II
Rozvíjení digitální gramotnosti dětí již od MŠ
Digitalizujeme školu cíl 172
Digitalizujeme školu cíle 173 a 174
Spolu a lépe IV
Spolu to zvládneme
Obědy školákům 2023
Modernizace učebny cizích jazyků

2001 - 2024 © Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko, příspěvková organizace - All rights reserved      developed: CodeKey.cz    grafika: Wedipa