Projekty tříd nejen 2. stupně
Vážení rodiče a milí žáci,
s radostí vám představujeme projekty, na kterých budou naše třídy pracovat v průběhu tohoto školního roku. Každá třída si vybrala téma, které je nejen zajímavé, ale také přínosné pro jejich osobní rozvoj a vzdělání. Naše projekty jsou navrženy tak, aby podporovaly kreativitu, týmovou spolupráci, praktické dovednosti a hlubší porozumění různým oblastem života a vědy. Věříme, že tyto projekty přinesou mnoho nových poznatků, zážitků a radosti z učení.
5. B - Za zvířaty kolem světa
Obsah: V letošním roce se třída 5. B bude zaobírat zvířaty. Budeme zkoumat jejich vzhled, potravu, životní prostředí, ale také co jim komplikuje život a jak za to může člověk. A co se s tím dá dělat? Začínáme želvami v září.
6. A - Jak naše tělo reaguje na sport?
Téma: Měření srdeční frekvence před, během a po fyzické aktivitě. Děti budou zkoumat, jak se jejich srdeční frekvence mění v závislosti na různých typech cvičení a intenzitě zátěže.
6. B - Poznáváme 2. stupeň
Obsah: Zahájení projektu už proběhlo tak, že někteří zástupci provedli po třídních schůzkách rodiče po odborných učebnách. V dalších fázích budeme poznávat 2. stupeň po všech možných stránkách a všemi možnými způsoby. Práci pak na závěr zkusíme odprezentovat rodičům.
6. C - Pojďme si hrát, ve školce nás čeká malý kamarád
Obsah: Třídní projekt 6. C je zaměřen na rozvíjení kamarádských vztahů dětí dvou různých věkových skupin. Žáci 6. C a žáci z MŠ Klíček (oddělení Kvíteček) se budou v průběhu školního roku pravidelně navštěvovat a podnikat nejrůznější aktivity. Čeká nás společná práce na zahradě, vyrábění draků, vánoční zpívání, společné procházky a zajímavé ukázky školních hodin. Nejvíc se těšíme na nová přátelství, která při tom všem určitě vzniknou. Jednou možná 9.C přivítá své dlouholeté kamarády v 1. třídě.
7. A - Efektivní likvidace plastového odpadu ve třídě
Fáze projektu:
- Hmotnost odpadu: Kolik odpadu bylo nasbíráno a zváženo.
- Typy plastů: Jaké druhy plastů byly tříděny (rozložitelné, kompostovatelné) a v jakém množství.
- Účinnost třídění: Jak dobře žáci třídili odpad (množství správně a špatně vytříděného odpadu).
- Zpětná vazba žáků: Jak žáci hodnotí projekt a co se naučili.
- Dopad na životní prostředí: Jaký vliv měl projekt na snížení plastového odpadu ve třídě, škole, rodinách.
7. B - Školní časopis
Obsah: Žáci 7. B se pokusí vydávat školní časopis. Každý měsíc se pokusí zachytit nejdůležitější akce, projekty, aktivity v hodinách i mimo výuku. Časopis doplní o hádanky, rozhovory, kalendář akcí na další měsíc a fotografie. Název je zatím v jednání. Rozsah bude 4 stránky formátu A5.
7. C - Virtuální muzea
Cílem je:
- Kreativně prezentovat informace a dovednosti z oblastí, které žáky zajímají.
- Žáci jsou rozděleni do tříčlenných týmů.
- Každý tým si vybere hlavní téma svého muzea: historie, umění, příroda, věda, technologie, sport.
- Žáci v týmech se stávají kurátory: vybírají si podtéma svého muzea, za které jsou zodpovědní.
- Shromažďují informace, obrázky, videa, artefakty, které budou součástí expozice. Využívají knihy, internet, dokumenty, rozhovory s odborníky, je-li to možné, vytváří si vlastní kresby nebo fotografie. Vše ukládají na společný PADLET (společná virtuální nástěnka).
- Žáci si vyberou, v jaké platformě své digitální muzeum vytvoří: jednoduchá webová stránka, PowerPoint, Google Slides.
- Své práce prezentují před žáky třídy, rodiči, na webové stránce školy.
8. A - Speciální mezinárodní dny
Obsah: Celým školním rokem se budou prolínat speciální mezinárodní dny. V říjnu nás čeká Světový den pošty - napíšeme dopis a pošleme, uděláme si prohlídku a výstavu poštovních známek, seznámíme se s historií pošty a pokud to bude možné, půjdeme na exkurzi na poštu. V listopadu nás čeká Světový den pozdravů - jak zdravíme v různých světových jazycích, vytvoření nástěnky, výtvarné ztvárnění.
8. B - Zvířata
Obsah: Téma zvířata si vybraly a odhlasovaly děti samy. Chtěli bychom se podívat na chov různých skupin živočichů, podívat se na výhody a nevýhody chovu z pohledu nejen chovatelů, ale i jejich svěřenců. Na oplátku bychom rádi nabídli pomoc. Těšíme se na canisterapeutické psy, koňskou farmu, policejního psovoda se svým psem, psí útulek, naše vlastní mazlíčky i ZOO.
8. C - Voda
Obsah: Náš celoroční projekt bude zaměřený na tekutiny a jejich význam v našem životě. Budeme zkoumat různé aspekty vody, její využití, ochranu a význam pro životní prostředí.
9. A - Komiks
Obsah: Třída 9. A se rozhodla v letošním projektu využít svou kreativitu a v následujících měsících vám bude prezentovat svůj vlastní komiks. Scénář už mají napsaný, a nyní výtvarný tým tvrdě pracuje na grafickém zpracování.
9. B - No stress
Obsah: Projekt je zaměřený na fyzické a psychické zdraví, zdravý životní styl, výživu a psychické zdraví.
9. C - Chov slepic (10 měsíců)
Obsah: Žáci se naučí základy chovu slepic, získají praktické dovednosti z oblasti péče o zvířata a zodpovědnost za jejich správu. Budou sledovat, jak slepice rostou, jaké potřeby mají a jak se zajišťuje jejich zdraví, krmení a produkce vajec.
Fotogalerie
Dějepisná exkurze 9. ročníku do Osvětimi
Ve středu 9. října se naši žáci devátých tříd v doprovodu čtyř vyučujících vydali na dlouho plánovanou návštěvu areálu koncentračního tábora Auschwitz a Birkenau v polské Osvětimi. Dlouhou cestu autobusem za hranice republiky vystřídalo procházení se areálem s těžkou historickou stopou ve světových dějinách. Přičemž v ulicích a budovách tábora jsme vyslechli z úst našich průvodkyň spoustu detailů a děsivě silných lidských příběhů.